בנטל מאגר

שני הצינורות חוברים יחד לזרימה מרשימה של מים בטמפרטורה נעימה שתענוג. הוספת תגובה מהירה יער אודם והר אודם שמשון.


צילום מהמסע לטנזניה יגאל אמס Elephant

בחורף הגדול של 1992 התרחשה כאן דרמה רטובה.

בנטל מאגר. מותר לדוג בחכה אסור ברשת. תצפית על מאגר בנטל בתוך קיבוץ מרום גולן. וויז- תצפית מאגר בנטל מצורפת מפת הגעה.

גובהו של בנטל הוא 1164 מטר מעל פני הים והוא נוצר כתוצאה מהתפוצצות געשית של מבנה געשי חרוטי. בקרו בתצפית בנטל תהנו מקפה ענן ותהנו מהנוף. ממאגר בנטל נתפס עם הסימון החדש לחצי גובה של הר הבנטל ונקיף אותו ממזרח.

מאגרים אלה אינם גורעים מים מהכנרת אלא מוסיפים מים למשק המים של ישראל אך הם גורעים מים מהירדן הדרומי ו ים המלח. הר בנטל הוא פסגה געשית הנמצאת בסמוך להר אביטל הסמוך. הר בנטל הוא חלק מהר געש כבוי שגובהו מגיע עד ל1165 מטר.

הגן משקיף אל עבר מאגר בנטל וחוות הרוח בעמק הבכא. לאחר כ-4 קמ נגיע לאוכף שבין הר הבנטל לאביטל ושם נגיע לנקודה הצפונית ביותר בשביל אלי כהן - פסל מחכים לאלי ובו נדיה כהן ושלושת ילדיה. נוף נהדר נשקף לכיוון סוריה.

בשולי המאגר ישנם שני צינורות דרכם זורמים מים אל המאגר. איך מטיילים ומה רואים. 3312917N 3578278E 3312917.

סופש דייג במאגר בנטל בצפון רמת הגולן מיכאל קיקואין מרץ 2017. לפני חודשיים בדיוק במאגר בנטל. מאגר בנטל הוא אחד ממספר מאגרים המשמשים לחקלאות ברמת הגולן עי איגום מי הגשמים הרבים היורדים באזור במהלך החורף.

מצפה מאגר בנטל הוא גן קטן ויפהפה והוא נראה כמו גלויה. מרוב שהיה וואו החלטנו הפעם לחזור שוב. בשונה ממרבית המאגרים הממוקמים על נחלים המתנקזים לירדן ולכינרת מאגר זה לוכד מי נגר שזרמו במקור אל בקעת קונייטרה מחוץ לגבולות מדינת ישראל וללא אגירתם היו קרוב לוודאי נתפסים בידי סוריה להשקייה חקלאית בדומה.

איך מטיילים בהר בנטל. הזרמת המים החמים יוצרת מעין גקוזי של הטבע אל מול נוף מרהיב של מאגר והר בנטל. מכאן תצאו רגלית מהר בנטל אל מאגר בנטל שליד קיבוץ מרום גולן.

מאגר בנטל הוא אחד ממאגרי המים הגדולים והיפים בגולן. הר בנטל הינו הר געש המתנשא לגובה של 1165 מטר מעל פני הים המהווה חלק מקו תילי הגעש של הגולן. מאגר בנטל שנבנה בשנות ה-80 קולט מי גשמים ונחלים מקומיים.

45 מיליון מק שטפו את עמק קונייטרה וזרמו עד סוריה. מה רבה הייתה אכזבתנו כשגילינו שצינור המים החמים סגור. אין ספק שהוא גם אחד היפים מבין המאגרים עם נוף מרהיב במיוחד בחורף של הר בנטל.

צפון רמת הגולן עונה. ארבעה מאגרים נוספים כדוגמת מאגר בנטל ומאגר חיתל הוקמו ממזרח לקו פרשת המים והם אוגמים מי שטפונות אשר ללא המאגרים היו זורמים לאגן הירמוך ונשפכים לירדן מדרום לכנרת. משמם של השניים ניתן ללמוד כי הר אביטל מעט גבוה יותר אך שניהם שייכם לאותו רכס געשי.

הר בנטל הוא הר געש רדום ב צפון - מזרח רמת הגולן שפסגתו מגיעה לגובה של 1165 מטרים מעל ל פני הים. הטיול מתחיל כבר בעלייה עם הרכב בכביש המפותל אל הר. About Press Copyright Contact us Creators Advertise Developers Terms Privacy Policy Safety How YouTube works Test new features Press Copyright Contact us Creators.

הטיול בהר בנטל כולל טיפוס על המוצב ותצפיות מזרחה אל סוריה בקעת קוניטרה ומטעי הקיבוצים. בקיבוץ מרום גולן שנמצא למרגלות הר בנטל עוד לוקיישן מטורף יש תצפית מושלמת שנחנכה. המים הציפו את המאגר ובסיוע הרוחות העזות גרמו לקריסת הדופן 13 מטרים גובהה.

בפיצוץ חלקו המערבי של ההר התפוצץ ובכיוון זה גם. במידה ואתם מעוניינים להאריך את הטיול תוכלו להמשיך מהתצפית אל עבר מאגר בנטל. חוות הרוח בעמק הבכא כוללת שלושים טורבינות רוח לייצור חשמל בצפון הרמת הגולן.

מסתבר שהיינו יחידי סגולה וזכינו להיות שם בזמן שהוזרמו למאגר מים חמים. אחד הצינורות מזרים מים קרים ואילו בצינור השני זורמים בדרך כלל מים חמים שמגיעים מקידוח סמוך. השביל המקסים אשר מוביל למאגר בנטל הוא חלק משביל הגולן.

זהו טיול אשר מומלץ בכל עונות השנה אך באופן ספציפי באביב ובסתיו. אחרי התצפית תבקרו בתוך המוצב המשוחזר. טוב זה לא באמת טיול אך לא חשבתם שאדלג את הלוקיישן המטורף הזה.

הירידה מהר בנטל למאגר בנטל היא ירידה תלולה ועל כן כדאי להתחיל בתצפית ולא לסיים. ההר נמצא ממערב לעיר הסורית קוניטרה ומדרום ליישוב מרום גולן השוכן למרגלותיו. המאגר שורץ קרפיונים וכסיפים.

הפסל צופה לכיוון דמשק הנמצאת במרחק 75 קמ. בקדמת התמונה נראה מאגר בנטל. לכיוון צפון נראה היטב מאגר בנטל אחד ממאגרי המים הגדולים בגולן.


Pin On הפקת פסח


12 Likes 0 Comments טיולים טבע מעיינות Tomer Nature On Instagram מאגר בנטל מים חמים מאגר מים ברמת הגו Water Outdoor River


מאגר בנטל Natural Landmarks Landmarks Northern Lights

More Articles

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "בנטל מאגר"

Posting Komentar